Loading data. Please wait

DIN ISO 10003

Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for dispute resolution external to organizations (ISO 10003:2007); Text in German, English and French

Số trang: 61
Ngày phát hành: 2008-07-00

Liên hệ
The standard provides guidance for an organization to plan, design, develop, operate, maintain and improve an effective and efficient dispute resolution process for customer complaints that have not been resolved by the organization. It is applicable to the resolution of domestic and cross-boarder disputes including those arising from electronic commerce.
Số hiệu tiêu chuẩn
DIN ISO 10003
Tên tiêu chuẩn
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for dispute resolution external to organizations (ISO 10003:2007); Text in German, English and French
Ngày phát hành
2008-07-00
Trạng thái
Có hiệu lực
Tiêu chuẩn tương đương
ISO 10003 (2007-12), IDT
Tiêu chuẩn liên quan
ISO 9000 (2005-09)
Quality management systems - Fundamentals and vocabulary
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 9000
Ngày phát hành 2005-09-00
Mục phân loại 01.040.03. Xã hội học. Dịch vụ. Tổ chức và quản lý công ty. Hành chính. Vận tải (Từ vựng)
03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 9001 (2000-12)
Quality management systems - Requirements
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 9001
Ngày phát hành 2000-12-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 9004 (2000-12)
Quality managment systems - Guidelines for performance improvements
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 9004
Ngày phát hành 2000-12-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 10001 (2007-12)
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for codes of conduct for organizations
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 10001
Ngày phát hành 2007-12-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 10002 (2004-07)
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 10002
Ngày phát hành 2004-07-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 10015 (1999-12)
Quality management - Guidelines for training
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 10015
Ngày phát hành 1999-12-00
Mục phân loại 03.100.30. Quản lý nguồn nhân lực
03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* DIN EN ISO 9000 (2005-12) * ISO/IEC Guide 37 (1995)
Thay thế cho
DIN ISO 10003 (2006-10)
Thay thế bằng
Lịch sử ban hành
DIN ISO 10003 (2008-07)
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for dispute resolution external to organizations (ISO 10003:2007); Text in German, English and French
Số hiệu tiêu chuẩn DIN ISO 10003
Ngày phát hành 2008-07-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* DIN ISO 10003 (2006-10)
Từ khóa
After-sales services * Competence * Competition * Complaints * Consumers * Consumer-supplier relations * Customer satisfaction * Definitions * Dispute resolutions * Efficiency * English language * French language * German language * Guide books * Inspection * Management * Multilingual * Organization * Orientation * Planning * Process control * Quality assurance * Quality control * Quality management * Reliability * Responsibility * Services * Corporate governance
Số trang
61