Loading data. Please wait

DIN ISO 10002

Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations (ISO 10002:2004 + Cor. 1:2009)

Số trang: 72
Ngày phát hành: 2010-05-00

Liên hệ
ISO 10002 gives guidance for a process to handle such complaints which are received by an organization (complaints handling process). The standard deals with handling the complaints within the organization but not dispute resolution processes existing externally to the organization. It is applicable to organization of all sizes and all branches.
Số hiệu tiêu chuẩn
DIN ISO 10002
Tên tiêu chuẩn
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations (ISO 10002:2004 + Cor. 1:2009)
Ngày phát hành
2010-05-00
Trạng thái
Có hiệu lực
Tiêu chuẩn tương đương
ISO 10002 (2004-07), IDT * ISO 10002 Technical Corrigendum 1 (2009-07), IDT
Tiêu chuẩn liên quan
ISO 9000 (2005-09)
Quality management systems - Fundamentals and vocabulary
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 9000
Ngày phát hành 2005-09-00
Mục phân loại 01.040.03. Xã hội học. Dịch vụ. Tổ chức và quản lý công ty. Hành chính. Vận tải (Từ vựng)
03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 9001 (2008-11)
Quality management systems - Requirements
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 9001
Ngày phát hành 2008-11-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 9004 (2009-11)
Managing for the sustained success of an organization - A quality management approach
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 9004
Ngày phát hành 2009-11-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* DIN EN ISO 9000 (2005-12) * ISO/IEC Guide 71 (2001) * ISO 19011 (2002-10)
Thay thế cho
DIN ISO 10002 (2005-04)
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations (ISO 10002:2004)
Số hiệu tiêu chuẩn DIN ISO 10002
Ngày phát hành 2005-04-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
Thay thế bằng
Lịch sử ban hành
DIN ISO 10002 (2010-05)
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations (ISO 10002:2004 + Cor. 1:2009)
Số hiệu tiêu chuẩn DIN ISO 10002
Ngày phát hành 2010-05-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* DIN ISO 10002 (2005-04)
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations (ISO 10002:2004)
Số hiệu tiêu chuẩn DIN ISO 10002
Ngày phát hành 2005-04-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* DIN ISO 10002 (2005-04) * DIN ISO 10018 (2004-03)
Từ khóa
After-sales services * Competence * Competition * Complaints * Consumers * Consumer-supplier relations * Customer satisfaction * Definitions * Examination (quality assurance) * Guide books * Inspection * Management * Multilingual * Orientation * Planning * Process control * Quality assurance * Quality control * Quality management * Reliability * Responsibility * Services * Corporate governance
Số trang
72