Loading data. Please wait

DIN ISO 10002

Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations (ISO 10002:2004)

Số trang: 49
Ngày phát hành: 2005-04-00

Liên hệ
ISO 10002 gives guidance for a process to handle such complaints which are received by an organization (complaints handling process). The standard deals with handling the complaints within the organization but not dispute resolution processes existing externally to the organization. It is applicable to organization of all sizes and all branches.
Số hiệu tiêu chuẩn
DIN ISO 10002
Tên tiêu chuẩn
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations (ISO 10002:2004)
Ngày phát hành
2005-04-00
Trạng thái
Hết hiệu lực
Tiêu chuẩn tương đương
ISO 10002 (2004-07), IDT * TS ISO 10002 (2006-12-07), IDT
Tiêu chuẩn liên quan
ISO 9001 (2000-12)
Quality management systems - Requirements
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 9001
Ngày phát hành 2000-12-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 9004 (2000-12)
Quality managment systems - Guidelines for performance improvements
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 9004
Ngày phát hành 2000-12-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 9011 (1997-04)
Synchronous belt drives - Automotive pulleys
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 9011
Ngày phát hành 1997-04-00
Mục phân loại 21.220.10. Dẫn động bằng đai truyền và các thành phần
43.040.50. Truyền động, treo
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO/IEC Guide 71 (2001) * ISO 9000 (2000-12)
Thay thế cho
DIN ISO 10018 (2004-03)
Thay thế bằng
DIN ISO 10002 (2010-05)
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations (ISO 10002:2004 + Cor. 1:2009)
Số hiệu tiêu chuẩn DIN ISO 10002
Ngày phát hành 2010-05-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
Lịch sử ban hành
DIN ISO 10002 (2010-05)
Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations (ISO 10002:2004 + Cor. 1:2009)
Số hiệu tiêu chuẩn DIN ISO 10002
Ngày phát hành 2010-05-00
Mục phân loại 03.120.10. Quản lý chất lượng và đảm bảo chất lượng
Trạng thái Có hiệu lực
* DIN ISO 10002 (2005-04) * DIN ISO 10018 (2004-03)
Từ khóa
After-sales services * Competence * Competition * Complaints * Consumers * Consumer-supplier relations * Customer satisfaction * Definitions * Examination (quality assurance) * Guide books * Inspection * Management * Multilingual * Orientation * Planning * Process control * Quality assurance * Quality control * Quality management * Reliability * Responsibility * Services * Corporate governance
Số trang
49