Loading data. Please wait

prEN 15302

Railway applications - Method for determining the equivalent conicity

Số trang: 113
Ngày phát hành: 2005-07-00

Liên hệ
The wheel-rail interface is fundamental to explain the dynamic running behaviour of a railway vehicle. It shall therefore be understood and among the parameters by which it is characterised, the one called "equivalent conicity" plays an essential role since it allows the satisfactory appreciation of the wheel-rail contact on tangent track and on large-radius curves. It is necessary to have a clear determination procedure for equivalent conicity, which is used in European and national standards and documents (legal and technical). The results shall be consistent. To achieve this, a benchmark calculation is defined. This standard proposes also one possible calculation method, which is not explicitly recommended. This procedure contains reference profiles, profile combinations, tolerances and reference results with tolerance limits and allows to assess the acceptability of a measuring and calculation system including radomand grid- failures of the measuring system. This document does not define limits for the equivalent conicity and gives no tolerances for the shape of the railhead and the wheel profile to get acceptable results of the conicity. For other purposes it can be useful or necessary to use more sophisticated theories - for example by including elastic contact patches or the roll angle of the wheelset due to the lateral movement. These methods are not in the scope of this standard.
Số hiệu tiêu chuẩn
prEN 15302
Tên tiêu chuẩn
Railway applications - Method for determining the equivalent conicity
Ngày phát hành
2005-07-00
Trạng thái
Hết hiệu lực
Tiêu chuẩn tương đương
DIN EN 15302 (2006-03), IDT * 05/30136485 DC (2005-07-18), IDT * F18-302PR, IDT * OENORM EN 15302 (2005-10-01), IDT
Tiêu chuẩn liên quan
Thay thế cho
Thay thế bằng
prEN 15302 (2007-11)
Railway applications - Method for determining the equivalent conicity
Số hiệu tiêu chuẩn prEN 15302
Ngày phát hành 2007-11-00
Mục phân loại 17.040.20. Tính chất bề mặt
45.060.01. Giàn tàu đường sắt nói chung

Trạng thái Có hiệu lực
Lịch sử ban hành
EN 15302+A1 (2010-11)
Railway applications - Method for determining the equivalent conicity
Số hiệu tiêu chuẩn EN 15302+A1
Ngày phát hành 2010-11-00
Mục phân loại 17.040.20. Tính chất bề mặt
45.060.01. Giàn tàu đường sắt nói chung

Trạng thái Có hiệu lực
* EN 15302 (2008-03)
Railway applications - Method for determining the equivalent conicity
Số hiệu tiêu chuẩn EN 15302
Ngày phát hành 2008-03-00
Mục phân loại 17.040.20. Tính chất bề mặt
45.060.01. Giàn tàu đường sắt nói chung

Trạng thái Có hiệu lực
* prEN 15302 (2007-11)
Railway applications - Method for determining the equivalent conicity
Số hiệu tiêu chuẩn prEN 15302
Ngày phát hành 2007-11-00
Mục phân loại 17.040.20. Tính chất bề mặt
45.060.01. Giàn tàu đường sắt nói chung

Trạng thái Có hiệu lực
* prEN 15302 (2005-07)
Railway applications - Method for determining the equivalent conicity
Số hiệu tiêu chuẩn prEN 15302
Ngày phát hành 2005-07-00
Mục phân loại 17.040.20. Tính chất bề mặt
45.060.01. Giàn tàu đường sắt nói chung

Trạng thái Có hiệu lực
Từ khóa
Benchmarking * Bogies * Driving styles * Finishes * Mathematical calculations * Methods of calculation * Permanent ways * Rails * Railway applications * Railway construction * Railway vehicles * Railways * Roundness * Running behaviour * Superstructure * Taper on periphery * Tolerances (measurement) * Tracks (materials handling equipment) * Wheelsets * Pavements (roads) * Axle assemblies * Sheets
Số trang
113