Loading data. Please wait

SAE J 2534/1

Recommended Practice for Pass-Thru Vehicle Programming

Số trang: 74
Ngày phát hành: 2004-12-01

Liên hệ
This SAE Recommended Practice provides the framework to allow reprogramming software applications from all vehicle manufacturers the flexibility to work with multiple vehicle data link interface tools from multiple tool suppliers. This system enables each vehicle manufacturer to control the programming sequence for electronic control units (ECUs) in their vehicles, but allows a single set of programming hardware and vehicle interface to be used to program modules for all vehicle manufacturers. This document does not limit the hardware possibilities for the connection between the PC used for the software application and the tool (e.g., RS-232, RS-485, USB, Ethernet). Tool suppliers are free to choose the hardware interface appropriate for their tool. The goal of this document is to ensure that reprogramming software from any vehicle manufacturer is compatible with hardware supplied by any tool manufacturer. U.S. Environmental Protection Agency (EPA) and the California Air Resources Board (ARB) "OBD service information" regulations include requirements for reprogramming emission-related control modules in vehicles for all manufacturers by the aftermarket repair industry. This document is intended to conform to those regulations for 2004 and later model year vehicles. For some vehicles, this interface can also be used to reprogram emission-related control modules in vehicles prior to the 2004 model year, and for non-emission related control modules. For other vehicles, this usage may require additional manufacturer specific capabilities to be added to a fully compliant interface. A second part to this document, SAE J2534-2, is planned to include expanded capabilities that tool suppliers can optionally include in an interface to allow programming of these additional non-mandated vehicle applications. In addition to reprogramming capability, this interface is planned for use in OBD compliance testing as defined in SAE J1699-3. SAE J2534-1 includes some capabilities that are not required for Pass-Thru Programming, but which enable use of this interface for those other purposes without placing a significant burden on the interface manufacturers. Additional requirements for future model years may require revision of this document, most notably the inclusion of SAE J1939 for some heavy-duty vehicles. This document will be reviewed for possible revision after those regulations are finalized and requirements are better understood. Possible revisions include SAE J1939 specific software and an alternate vehicle connector, but the basic hardware of an SAE J2534 interface device is expected to remain unchanged.
Số hiệu tiêu chuẩn
SAE J 2534/1
Tên tiêu chuẩn
Recommended Practice for Pass-Thru Vehicle Programming
Ngày phát hành
2004-12-01
Trạng thái
Có hiệu lực
Tiêu chuẩn tương đương
Tiêu chuẩn liên quan
ISO 7637-1 (2002-03)
Road vehicles - Electrical disturbances from conduction and coupling - Part 1: Definitions and general considerations
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 7637-1
Ngày phát hành 2002-03-00
Mục phân loại 01.040.43. Ðường bộ (Từ vựng)
43.040.10. Thiết bị điện
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 9141 (1989-10)
Road vehicles - Diagnostic systems - Requirements for interchange of digital information
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 9141
Ngày phát hành 1989-10-00
Mục phân loại 43.040.10. Thiết bị điện
43.180. Thiết bị chẩn đoán, bảo trì và thử nghiệm
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 11898 (1993-11)
Road vehicles; interchange of digital information; controller area network (CAN) for high-speed communication
Số hiệu tiêu chuẩn ISO 11898
Ngày phát hành 1993-11-00
Mục phân loại 43.040.15. Tin học cho xe ô tô. Hệ thống máy tính trên xe (bao gồm hệ thống định vị, đài phát thanh ...)
43.040.99. Hệ thống phương tiện đường bộ khác
Trạng thái Có hiệu lực
* SAE J 1850 (2001-05-01)
Class B Data Communication Network Interface
Số hiệu tiêu chuẩn SAE J 1850
Ngày phát hành 2001-05-01
Mục phân loại 43.040.15. Tin học cho xe ô tô. Hệ thống máy tính trên xe (bao gồm hệ thống định vị, đài phát thanh ...)
Trạng thái Có hiệu lực
* SAE J 1962 (2002-04-01)
Diagnostic Connector Equivalent to ISO/DIS 15031-3:December 14, 2001
Số hiệu tiêu chuẩn SAE J 1962
Ngày phát hành 2002-04-01
Mục phân loại 13.040.50. Phát khí xả vận tải
43.040.10. Thiết bị điện
43.180. Thiết bị chẩn đoán, bảo trì và thử nghiệm
Trạng thái Có hiệu lực
* SAE J 2610 (2002-04-30)
Serial Data Communication Interface
Số hiệu tiêu chuẩn SAE J 2610
Ngày phát hành 2002-04-30
Mục phân loại 35.200. Thiết bị mặt phân giới và liên thông
Trạng thái Có hiệu lực
* ISO 9141-2 (1994-02) * ISO 14230-4 (2000-06) * ISO/FDIS 15765-2 (2004-07) * ISO/FDIS 15765-4 (2004-09) * SAE J 1939 (2003-08-01)
Thay thế cho
SAE J 2534 (2002-02-28)
Recommended Practice for Pass-Thru Vehicle Programming
Số hiệu tiêu chuẩn SAE J 2534
Ngày phát hành 2002-02-28
Mục phân loại 35.240.60. Ứng dụng IT trong vận tải, thương mại và các lĩnh vực khác
Trạng thái Có hiệu lực
Thay thế bằng
Lịch sử ban hành
SAE J 2534 (2002-02-28)
Recommended Practice for Pass-Thru Vehicle Programming
Số hiệu tiêu chuẩn SAE J 2534
Ngày phát hành 2002-02-28
Mục phân loại 35.240.60. Ứng dụng IT trong vận tải, thương mại và các lĩnh vực khác
Trạng thái Có hiệu lực
* SAE J 2534/1 (2004-12-01)
Recommended Practice for Pass-Thru Vehicle Programming
Số hiệu tiêu chuẩn SAE J 2534/1
Ngày phát hành 2004-12-01
Mục phân loại 35.240.50. Ứng dụng IT trong công nghiệp
Trạng thái Có hiệu lực
Từ khóa
Data * Links * Vehicles
Số trang
74